PTICE SREĆE I FUZIJA STAKLA U SINERGIJI
Art Studio Laura Rainbow i Amalgam Glass zajedno su se predstavile ljubiteljima keramike i stakla u 11. mjesecu 2024. godine na izložbi pod nazivom ”Boje i oblici u staklu i keramici.” Kako je izložbu ocijenila kritičarka Sanda Stanaćev Bajzek pročitajte u njenom tekstu u nastavku.
Posjetite naš webshop i uvjerite se i sami da su Ptice sreće odličan umjetnički pokloni za vas i vaše najmilije.
Ljubitelji stakla slijedite poveznicu na Amalgam Glass.
Predgovor izložbe
Boje i oblici u staklu i keramici
”Irena Poje Oxenham i Laura Rainbow, dvije umjetnice, prijateljice i suradnice ujedinile su svoje stvaralačke snage u zajedničkoj izložbi koja ljepotom kolora i raznolikošću obličja svjedoči o neizmjernoj potentnosti drevnih oblikovnih medija – gline i stakla. Ujedinjuju ih motivi kojima je ishodište u prirodi. U bogatstvu flore i faune, u simbolici njihovih obličja i kolora, u prisutnosti esencije prirode koja sve prožima. Nova izložba i novo je istraživačko putovanje na koje su krenule zajedno, no kao posve samosvojne osobnosti. Jer ono što ih ujedinjuje istovremeno ih i razdvaja: materija kao polazište, igra strukturama, vrsnost izrade, značenja kolora, gradnja osnovnom morfologijom – krugom/kuglom, odnosno četverokutom, kompaktna forma Laurine keramo-skulpture, odnosno transparentna Irenina staklena slika. Irenin muški – aktivan sunčev princip, a Laurin ženski – pasivan, mjesečev princip. Težište na vizualnom dojmu svjetlosnih refleksija o staklene površine Ireninih umjetničkih komada, nasuprot primarnom taktilnom doživljaju oblih glinenih formi Laure Rainbow. Njezinih Ptica sreće koje izrađuje u japanskoj raku tehnici obrade gline, koju uz prirodnost krasi i snažna simbolika utjelovljena u četiri elementa prirode – zemlji vatri, zraku i vodi. Otkrivajući u zemljanoj materiji vlastita afektivna i emocionalna stanja, Laura svojim glavnim motivom apelira na našu međusobnu povezanost, na sudbinsku isprepletenost ljudi i prirode, materije i duha. Na čovjekovu iskonsku žudnju za slobodom i srećom, koje gotovo u svim kulturama utjelovljuje upravo ptica. U Laure transponirana u motiv novih značenja, negdje između osobne percepcije i njegove esencijalne forme kao simbola i arhetipskog znaka, kojeg i doslovno ucrtava u tijela svojih čudesnih letača, kreirajući nove odnose i uloge, pojačavajući njihovu simboličnost i bojom, ili je smještajući na glavu fino oblikovane biste, kako bi stapanjem ljudskog i ptičjeg tijela još jednom naglasila važnost čovjekove sinergije s prirodom. A svaka Laurina ptica je jedinstvena, svaka ima svoje ime, svoj karakter i priču. Neponovljivost koju jasno iščitavamo iz staklenih formi Irene Poje Oxenham. Pod njenim rukama one nastaju tehnikom fuzije – procesom spajanja komada stakla na visokoj temperaturi iznad 900°C. Tehnikom u kojoj je svaki rađeni rez i potez boje ručno napravljen i nikada identičan. Irena uživa u potencijalu koje joj pruža stvaranje u staklu. U odabirima raznih tekstura, u kontrastima oblika i boja, u kombinacijama figuracije i apstrakcije, u zasićenosti površine kolorima ili pak u askezi crno-bijelih formi kojima ističe vlastitu tehničku umješnost sljubljivanjem tekućeg stakla amalgam tehnikom. U raznolikosti finalne forme – u staklenim slikama, tanjurima, vazama i zdjelama, staklenim buketima. U njima dominira boja koja opredmećena svjetlom kao determiniranim materijalom daje Ireninim staklenim objektima nova značenja, neku spiritualnu metaforičnost, začudni svjetlosni i vizualni užitak kojeg potpomaže transmisija svjetlosti preko same kolorirane tvari. Obrada stakla u Ireninim rukama nadilazi tako čistu zanatsku umješnost i primijenjenu dekorativnost te postaje malo umjetničko djelo. A ono se u Irene Poje Oxenham kao i u Laure Rainbow reflektira u svakom djeliću njihova djela, svjedočeći slobodu i neopterećenost diktatima likovnih trendova i vjeru u vlastiti umjetnički dar”.
Sanda Stanaćev Bajzek
Laurini čudesni letači
Pronađi koja Laurina neponovljiva i jedinstvena Ptica sreće odgovara tvome karakteru.